2014. Μετάφραση μου, του Επιστημονικού ΄Αρθρου: Exploring the influence of the mass media on primary students’ conceptual understanding of genetics

Εξερευνώντας την επίδραση των μέσων μαζικής ενημέρωσης στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης » κατανοώντας τον όρο γενετική.

 

Education 3-13: International Journal

of Primary, Elementary and Early Years

Education

Jenny Donovan a & Grady Venville a

a Graduate School of Education, The University of Western

Australia, Crawley, Australia

Published online: 23 Feb 2012.

Exploring the influence of the mass media on primary students’ conceptual understanding of genetics

Εξερευνώντας την επίδραση των μέσων μαζικής ενημέρωσης στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης » κατανοώντας τον όρο  γενετική.

Αυτή η μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις των  μαθητών ηλικίας 9 ως 12 χρονών σε ένα αυστραλιανό  δημοτικό σχολείο σχετικά με τα γονίδια και το DNA και συγκρίνει  με τα επίπεδα έκθεσής τους στα μέσα μαζικής ενημέρωσης .

Λήφθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία από λεπτομερή ερωτηματολόγια των μέσων ενημέρωσης καθώς και  σε  συνεντεύξεις σε 25 παιδιά που  εξετάστηκαν για οποιαδήποτε ένδειξη σχέσης  και  γνώσης  για τα γονίδια και το DNA μέσω της επίδρασης των ΜΜΕ.  .

Τα ευρήματα υποδεικνύουν  ότι η τηλεόραση ήταν η σημαντική πηγή των συμμετεχόντων μαθητών των πληροφοριών σχετικά με τη γενετική.

Μέθοδοι συλλογής δεδομένων

Δύο μέθοδοι συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ένα ερωτηματολόγιο και συνέντευξη.

Το ερωτηματολόγιο των μέσων ενημέρωσης περιλάμβανε αναγκαστικές απαντήσεις  στις ερωτήσεις σχετικά με το πόσο συχνά οι μαθητές έχουν πρόσβαση  σε οκτώ διαφορετικά είδη των μέσων μαζικής ενημέρωσης , πόσο καιρό συνήθως δαπανούν κάθε φορά που αποκτούν πρόσβαση σε μια πηγή των μέσων ενημέρωσης , αγαπημένες τηλεοπτικές εκπομπές και χαρακτήρες καθώς και τις πιο κάτω ερωτήσεις.

Έρευνα ερώτημα 1 – ποιό το επίπεδο έκθεσης  των μαθητών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης;

Το ερωτηματολόγιο αναφερόταν στα  οκτώ είδη των μέσων μαζικής ενημέρωσης – την  τηλεόραση, το Διαδίκτυο , το ραδιόφωνο , ηλεκτρονικά παιχνίδια , κόμικς , εφημερίδες , περιοδικά και τον κινηματογράφο. Παρά την ύπαρξη κινηματογράφου στην πόλη , τα παιδιά δεν πηγαίνουν.

Τα αποτελέσματα έδειξαν  ότι χρησιμοποιούσαν  τα  ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης πιο συχνά από ό, τι τα έντυπα μέσα .

Σε καθημερινή βάση , 22 μαθητές παρακολουθούν τηλεόραση , 9  χρησιμοποιούν  στο Internet , 8 παιδιά  παίζουν  ηλεκτρονικά παιχνίδια και 6 ακούν  ραδιόφωνο .

Όλοι οι μαθητές παρακολουθούν τηλεόραση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα  και όλοι  εκτός από ένα κορίτσι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι και παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Τα  περιοδικά ήταν το πιο δημοφιλές από τα έντυπα μέσα ενημέρωσης με δύο μαθητές να διαβάζουν καθημερινά.

Ερευνητικό ερώτημα 2 –  ποιο είναι  το επίπεδο των μαθητών για την εννοιολογική κατανόηση της γενετικής ;

 

Τα παιδιά  κλήθηκαν  να επιλέξουν τα κατάλληλα ζεύγη από ενήλικες γάτες και τα γατάκια που μπορεί να σχετίζονται και  ακολούθως να υποστηρίξουν τις επιλογές τους . Στο υψηλότερο επίπεδο γνώσης της γενετικής  των μηχανισμών που διέπουν την κληρονομιά ,  5 μαθήτριες ( Έτος 5 / F ) δεν είχαν καμιά ιδέα για τη γενετική και άλλα τρία ( δύο 5 / F και ένα 7 / F ) είχαν ελάχιστη κατανόηση της γενετικής .

Ενώ άλλοι μαθητές δεν είχαν δηλώσει τα πάντα σωστά , εντούτοις παρατήρησαν μια εκτίμηση ότι ορισμένα σωματίδια ( DNA ή / και γονιδίων ) πέρασαν από τους γονείς στα παιδιά , για την ίδρυση της σχέσης ( συνήθης απάντηση ) και την ομοιότητα ( λιγότερο συνηθισμένη απάντηση ) .

Στη συνέντευξη , η πλειοψηφία των μαθητών ( 17 από 25 ) που αναφέρθηκαν  αυθόρμητα είτε  στα γονίδια ή στο  DNA ως απάντηση σε ερώτηση σχετικά με το τι κάνει τους  απογόνους  να μοιάζουν με τους γονείς τους.

Πέντε μαθητές υποστήριξαν ότι έχουν ακούσει  για τα χρωμοσώματα. Μόνο 1 μαθητής από  τους 25 ισχυρίστηκε ότι δεν έχει ακούσει για τα γονίδια του DNA , ή τα χρωμοσώματα .

Ερευνητικό ερώτημα 3 – τι παρανοήσεις έχουν οι μαθητές έχουν σχετικά με τη γενετική ;

 

Στην σελίδα 85 τα αποτελέσματα.

Για παράδειγμα , μερικοί μαθητές είπαν : « οι άνθρωποι δεν έχουν DNA »  ή » το  DNA σχετίζεται μόνο για το τεστ πατρότητας»  « τα  γονίδια πάνε στον αέρα »  . Αρκετές από αυτές τις παρανοήσεις δηλώθηκαν με αυτοπεποίθηση και ιδιαίτερα ότι το DNA είναι μόνο στο αίμα.

Μόνο τέσσερις μαθητές δεν είχαν παρανοήσεις.

 


Ερευνητικό ερώτημα 4 – Από ποια πηγή  οι μαθητές πιστεύουν ότι έχουν μάθει για τα γονίδια και το DNA ;

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης , οι μαθητές ήταν σε θέση να αναφέρουν πηγές ,  απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με το πού νομίζουν ότι έχουν μάθει για τα γονίδια και το DNA .

Μόνο ένας μαθητής που δεν είχε ακούσει  για τα γονίδια και το DNA  δεν ανέφερε πηγές.

Το Σχήμα 2 σελ 84 δείχνει τον αριθμό των  μαθητών αναφέροντας κάθε πηγή της γενετικής πληροφόρησης .

Η τηλεόραση αναφέρθηκε δύο φορές συχνότερα από οποιαδήποτε άλλη πηγή , ενώ τα βιβλία και  το Internet ήταν η δεύτερη πιο κοινή πηγή . Δέκα μαθητές απάντησαν ανέφεραν το σχολείο ως πηγή.

Οι « άλλες » πηγές που αναφέρθηκαν ήταν γιαγιάδες και το ιατρικό προσωπικό .

 

Ερευνητικό ερώτημα 5 – τί συνδέσεις μπορούν να γίνουν μεταξύ της χρήσης των μέσων ενημέρωσης- ΜΜΕ  και των συμμετεχόντων στην αντίληψη των μαθητών;

Το σχήμα 3 σελ  85 αγγλικό κείμενο   παρουσιάζει  τις συνδέσεις με τα ΜΜΕ  στις αντιλήψεις των μαθητών.

Στην ουσία δείχνει ότι η αύξηση των μέσων χρήσης υποδεικνύει γενικά αύξηση της γνώσης.

Επίσης  όπως ανέφεραν έμαθαν  για την εγκληματικότητα από σειρές στην τηλεόραση όπως Bones, Griminal minds, NCIS,

Τα γονίδια είναι πανταχού παρούσα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ( Nelkin και Lindee 2004).

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Αποδείξεις από τα γενικά πρότυπα των μαθητών σελ 87  πίνακας 3

Αποδείξεις που δεν ταιριάζουν στα γενικά πρότυπα πινάκας 4 σελ 89

Πληροφόρηση των μαθητών  για  την γενετική πίνακας σελ 84

Πληροφόρηση και παραισθήσεις  για την γενετική μέσω των ΜΜΕ  σελ 85

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης δείχνουν ότι οι μαθητές , ακόμη και σε μια απομακρυσμένη κοινότητα της Αυστραλίας , είναι σημαντικά εκτεθειμένοι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης , ιδίως τα ηλεκτρονικά μέσα.

H τηλεόραση είναι  η κύρια πηγή  πληροφόρησης τους για το DNA και την γενετική.

Μια γενική ένδειξη των δεδομένων είναι ότι η αυξημένη έκθεση σε μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι συνεπής με την μεγαλύτερη γνώση της γενετικής και  τις παρανοήσεις.

Advertisements

Δημοσιεύθηκε από

cypriota

feel more think less. great quote