OSHO : Το βιβλίο των τσάκρας. Ανάλυση για το τί ειναι το κάθε τσάκρα

Σημάδια που προειδοποιούν ότι τα Τσάκρας είναι εκτός ισορροπίας.

  • ·         Ο άνθρωπος είναι ουράνιο τόξο. Είναι όλα τα επτά χρώματα μαζί. Αυτή είναι η ομορφιά του και ταυτόχρονα αυτό είναι και το πρόβλημά του. Ο άνθρωπος είναι πολυπρόσωπος, πολυδιάστατος. 14
  • ·         Ο πραγματικός άνθρωπος ζει όλο το ουράνιο τόξο, αποτελεί ολόκληρο το φάσμα. Ζει τη ζωή με πληρότητα. Δεν αρνείται τίποτε, χρησιμοποιεί τα πάντα. δεν αρνείται απολύτως τίποτε. Αν κάτι σου φαίνεται σαν παραφωνία σημαίνει απλώς ότι δεν μπόρεσες ακόμη να το χρησιμοποιήσεις… Αν ξέρεις να χρησιμοποιήσεις το θυμό, θα δεις ότι ο θυμός δίνει αιχμηρότητα στην ύπαρξή σου, όπως ακριβώς όταν έχεις ακονίσει ένα ξίφος. Όταν χρησιμοποιείται σωστά το σεξ σε κάνει να είσαι τόσο γεμάτος αγάπη που μπορείς και τη μοιράζεσαι με όλο τον κόσμο, χωρίς να εξαντλείται ποτέ. 16
  • ·         Το πρώτο κέντρο, το χαμηλότερο, ονομάζεται ΜΟΥΛΑΝΤΑΡ. Μουλαντάρ σημαίνει βάση, ρίζα. Είναι το κέντρο του σεξ. 17
  • ·         Οι άνθρωποι που ζουν στο πρώτο κέντρο, ζουν κουτά. Τρώνε, δημιουργούν συνεχώς ενέργεια κι έπειτα νιώθουν πολύ φορτωμένοι απ’ αυτήν, οπότε την πετούν… Μοιάζει με φαύλο κύκλο.18
  • ·         Το δεύτερο τσάκρα είναι το ΣΒΑΝΤΙΣΤΑΝ. Η λέξη σημαίνει κατοικία του εαυτού και είναι το κέντρο του θανάτου. .. Όταν πεθαίνεις, το σώμα εξαφανίζεται, εσύ όμως όχι. 20
  • ·         Πέθανε ως προς το παρελθόν και θα γνωρίσεις ποιος είσαι. Πέθανε ως προς το νου καθ θα γνωρίσεις ποιος είσαι. Ο θάνατος είναι ο τρόπος για να γνωρίσεις. Στην αρχαία Ινδία ο δάσκαλος ονομαζόταν θάνατος, γιατί πρέπει να πεθάνεις μέσα στο δάσκαλο.21
  • ·         Όλα τα άλλα ζώα υπάρχουν μόνο με τα δυο πρώτα τσάκρας. Γεννιούνται και πεθαίνουν…Εκατομμύρια άνθρωποι υπάρχουν μόνο με αυτά τα δυο τσάκρας. Δεν προχωρούν ποτέ πέρα από αυτά.  22
  • ·         Η φυσική δυνατότητα του δεύτερου κέντρου είναι ο φόβος, το μίσος, ο θυμός και η βία. Εδώ, το ζητούμενο είναι η μεταμόρφωσή τους στις αντίθετες: τόλμη, αγάπη, ευσπλαχνία, φιλία. 22
  • ·         Το τρίτο κέντρο ονομάζεται ΜΑΝΙΠΟΥΡΑ, που σημαίνει διαμάντι. Είναι το κέντρο όλων των συναισθημάτων και των συκινήσεων.23
  • ·         Αν καταπιέζεις το τρίτο κέντρο γίνεσαι στρατιώτης, όχι άνθρωπος. ..Το τρίτο κέντρο βρίσκεται στον αφαλό. Εκεί συναντιέται ο θετικό με το αρνητικό – ο θετικός ηλεκτρισμός και ο αρνητικός. 24
  • ·         Μόλις χαλαρώσει το τρίτο κέντρο γεννιέται μια ισορροπία μεταξύ θετικού και αρνητικού… Αν το τρίτο κέντρο είναι κλειστό, η ενέργεια δεν μπορεί να ανέβει προς τα πάνω. 26
  • ·         Το τέταρτο τσάκρα είναι το ΑΝΑΧΑΤΑ. Τα πρώτα τρία είναι του ζώου, τα τελευταία τρία είναι θεϊκά και ανάμεσά τους βρίσκεται το τέταρτο, το αναχάτα, το τσάκρα τηςκαρδιάς , ο λωτός της καρδιάς, το τσάκρα τη αγάπης. Εκεί βρίσκεται η γέφυρα. Η αγάπη είναι η γέφυρα ανάμεσα στο ζώο και στο θεϊκό. 27
  • ·         Μόνο σε σπάνιες στιγμές γίνεσαι πραγματικά συνειδητός. Διαφορετικά κινείσαι σχεδόν σαν υπνοβάτης. 28
  • ·         Το πρόβλημα στο κέντρο της καρδιάς είναι η αμφιβολία. Αν είσαι άνθρωπος με αμφιβολίες τοτε το τέταρτο τσάκρα σου θα παραμείνει κλειστό. Το ανοίγει η εμπιστοσύνη… Η ποίηση βοηθά πιο πολύ από τη φιλοσοφία, η διαίσθηση από τη λογική και η αίσθηση είναι πιο χρήσιμη από τη σκέψη. Θα πρέπει να μετακινηθείς από την αμφιβολία στην εμπιστοσύνη. 30
  • ·         Το πέμπτο κέντρο βρίσκεται στο κέντρο του λαιμού και ονομάζεται ΒΙΣΟΥΝΤΙ που σημαίνει αγνότητα… Να μιλάς μόνο όταν έχεις περάσει μέσα πό το τέταρτο κέντρο και έχεις φτάσει στο πέμπτο. Να μιλάς μόνο μέσα από την αγάπη, διαφορετικά να μη μιλάς. 33
  • ·         Το πέμπτο βλάπτεται από την έλλειψη δημιουργικότητας, το μιμητισμό, τον παπαγαλισμό, και τον πιθηκισμό. 34
  • ·         Το έκτο κέντρο ονομάζεται ΑΤΖΝΑ που σημαίνει κέντρο της θέλησης και βρίσκεται ανάμεσα στα μάτια. Σημαίνει διαταγή, εντολή, τάξη… Με το έκτο τσάκρα γίνεσαι αφέντης και ποτέ πιο πριν. Νωρίτερα ήσουν σκλάβος… Πολύ σπάνια φτάνει ένας άνθρωπος στο έκτο τσάκρα, γιατί αυτό είναι το τελευταίο επίπεδο αυτού το υ κόσμου. Πέρα από αυτό, είναι το έβδομο τότε όμως μπαίνεις σε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, σε μια ξεχωριστή πραγματικότητα. 35
  • ·         Μόνο οι πολύ δυνατοί άνθρωποι μπορούν να παραδοθούν, γιατί η παράδοση απαιτεί δύναμη, μεγάλη δύναμη. Αν παραδοθείς από αδυναμία, δεν έχει νόημα, είναι ανίκανη. Αν παραδοθείς από δύναμη έχει σημασία η παράδοσή σου. 36
  • ·         Το έβδομο τσάκρα είναι το ΣΑΧΑΣΡΑΡ που σημαίνει λωτός με χίλια πέταλα και βρίσκεται στην κορυφή του κεφαλιού… Με το έβδομο τσάκρα εξαφανίζεται η δυαδικότητα… Είναι η υπερβατική κατάσταση που ο Βούδας ονομάζει νιρβάνα. Με το έβδομο τσάκρα έχεις φτάσει στο σπίτι σου. 36
  • ·         Μπορείς να τον πεις ψυχή, Θεό, φώτιση, νιρβάνα, σωτηρία, ή ό,τι κι αν διαλέξεις να τον πεις. 39
  • ·         Ο άνθρωπος αποτελείται από επτά σώματα. Το πρώτο είναι το υλικό, το δεύτερο το αιθερικό, το τρίτο το αστρικό, το τέταρτο το νοητικό ή ψυχικό, το πέμπτο το πνευματικό, το έκτο κοσμικό και το έβδομο είναι το νιρβανικό, το ασώματο σώμα. 42
  • ·         Τα πρώτα 7 χρόνια της ζωής σχηματίζεται μόνο το υλικό σώμα… Τα επόμενα επτά, έως τα 14 αναπτύσσεται το αιθερικό σώμα, είναι τα χρόνια συναισθηματικής ανάπτυξης του ανθρώπου. Γι αυτό και φτάνεις στη σεξουαλική ωριμότητα που είναι και η πιο έντονη μορφή συναισθήματος, στα 14 .. Στην Τρίτη επταετή περίοδο ανάμεσα στα 14 και 21 αναπτύσσεται το αστρικό σώμα, η λογική σκέψη, ο συλλογισμός και η διάνοια. 42-3
  • ·         Εκείνος που δεν αναπτύσσεται το αιθερικό του σώμα που παραμένει στάσιμος μετά από τα πρώτα επτά χρόνια της ανάπτυξης, δεν έχει άλλα ενδιαφέροντα στη ζωή πέρα από το φαγητό και το ποτό. Οι πολιτισμοί στους οποίους η πλειονότητα των ανθρώπων αναπτύχθηκε ως το πρώτο μόνο σώμα , περιστρέφονται αποκλειστικά γύρω από τους γεννητικούς αδένες τους. 44
  • ·         Γενικά σταματάει ο άνθρωπος στο τρίτο σώμα. Η πλειονότητα των ανθρώπων δεν έχει άλλη ανάπτυξη μετά από τα 21 χρόνια. 45
  • ·         Το τέταρτο σώμα είναι το ψυχικό ή νοητικό σώμα. Έχει τις δικές του θαυμάσιες εμπειρίες… Έχει ασυνήθιστες εμπειρίες. Ο υπνωτισμός, η τηλεπάθεια, η ενόραση, είναι όλα δυνατότητες του τέταρτου σώματος. .. Τα όνειρα είναι συμβάν του τέταρτου σώματος… Είναι και η φαντασία χαρακτηριστικό του τέταρτου σώματος… Τα «θαύματα» που συμβαίνουν στην εποχή μας τα μάγια, η στάχτη που πέφτει από τα κάδρα, αποτελούν συμβάντα του τέταρτου σώματος. Επειδή όμως δεν το γνωρίζουμε αυτό είναι για μας θαύματα… 47-56
  • ·         Ήμουν πάνω στο δέντρο από όπου έγινε ορατό το κάρο, μια ώρα προτού το δεις κι εσύ. Δεν μιλούσα για το μέλλον, μιλούσα ακριβώς για το παρόν. Υπάρχει όμως απόσταση μιας ώρας ανάμεσα στο δικό σου παρόν και στο δικό μου, επειδή βρίσκομαι σε ανώτερο επίπεδο. 57
  • ·         Το τέταρτο σώμα αναπτύσσεται ως τα 28 χρόνια, ελάχιστοι όμως άνθρωποι το αναπτύσσουν. Μόλις βρεθείς πέρα από το νοητικό σώμα για πρώτη φορά συνειδητοποιείς ότι δεν είσαι ο νους αλλά ο παρατηρητής. Κάτω από το νου μένεις ταυτισμένος μαζί του.  57
  • ·         Το πέμπτο σώμα είναι το πνευματικό σώμα.. Πολύ λίγοι άνθρωποι ανακάλυψαν το πέμπτο σώμα. Είναι εκείνοι που αποκαλούμε πνευματιστές. 58
  • ·         Το έκτο σώμα είναι το κοσμικό. Όταν ένας άνθρωπος εξελιχθεί πέρα από την ψυχή, τότε μπαίνει στο έκτο σώμα. 59
  • ·         Το έβδομο είναι το νιρβανικό, που είναι ένα μη σώμα μια ασώματη κατάσταση. Πρόκειται για το υπέρτατο, στο οποίο απομένει μόνο το κενό. 59
  • ·         εφόσον κάθε άντρας έχει μέσα του ένα θηλυκό σώμα και κάθε γυναίκα ένα αρσενικό, αν μια γυναίκα κατά σύμπτωση παντρευτεί έναν άντρα που είναι πανομοιότυπος με το αρσενικό της σώμα ή αν ένας άντρας παντρευτεί μια γυναίκα πανομοιότυπη με το θηλυκό σώμα μέσα του, μόνο τότε πετυχαίνει ένας γάμος… Το αγόρι και το κορίτσι που έχουν  φτάσει στο σημείο αφύπνισης του κουνταλίνι βλέπουν ότι είναι εύκολο  να διαλέξουν το σωστό σύντροφο στη ζωή τους. 62
  • ·         Η σωστή παιδεία αναπτύσσει τα πρώτα τέσσερα σώματα. Η σωστή μόρφωση σε οδηγεί ως το τέταρτο σώμα. Εκεί ολοκληρώνεται το έργο της παιδείας. Δεν υπάρχει παιδεία που να σε βοηθήσει να μπεις στο πέμπτο. Εκεί πρέπει να πας μόνος σου. 64
  • ·         όσο πιο πολλές γνώσεις αποκτάς, τόσο μικρότερη γίνεται η πιθανότητα να νιώσεις την αλήθεια, επειδή αρχίζεις να επιβάλλεις στον εαυτό σου αυτά που γνωρίζεις. 68
  • ·         Α ν αρχίσουμε να κάνουμε με πλήρη επίγνωση όλες τις σωματικές μας πράξεις, τότε διακόπτεται η ταύτισή μας με το υλικό σώμα. Αν ανεβάσεις προς τα πάνω το ένα σου χέρι με πλήρη προσοχή, θα νιώσεις τον εαυτό σου ξεχωριστό από το χέρι, γιατί εκείνος που ανεβάζει το χέρι διαφέρει από εκείνο που ανεβαίνει. Η αίσθηση πως είσαι ξεχωριστός από το υλικό σώμα είναι η αρχή για να αποκτήσεις επίγνωση του αιθερικού σώματος.87
  • ·         Το διάλειμμα, η σιωπή ανάμεσα σε δύο νότες, έχει το δικό της νόημα. Πράγματι,  οι νότες έχουν σκοπό να τονίσουν απλώς αυτή τη σιωπή. Το πραγματικό ζήτημα στη μουσική είναι το πόσο μπορεί να λειτουργήσει αυτή η σιωπή… Όσο πιο βαθιά προχωράς στη μουσική, τόσο πιο βαθιά θα γίνει η αίσθησή σου της σιωπής. 88, 89
  • ·         Μπορώ να συγκρατήσω τον εαυτό μου και να μη σε χτυπήσω. Μπορώ ακόμη και να σου χαμογελάσω. Μέσα μου όμως ο θυμός έχει απλωθεί σε όλο το δεύτερο σώμα. Αυτό που συμβαίνει με την καταπίεση είναι ότι σταματάμε το θυμό στο πεδίο της εκδήλωσης, είναι όμως ήδη υπαρκτός στην πρωταρχική του πηγή. 90
  • ·         Ο διαλογιστής μπορεί να αισθανθεί ότι το σώμα του έχει διευρυνθεί τόσο πολύ που έχει γεμίσει το δωμάτιο… Αν αρχίσεις να ζεις μέσα σε διεργασίες που σε διευρύνουν θα δημιουργηθεί αρμονία. Αν ζεις μέσα στις συνθήκες που σε κάνουν να συστέλλεσαι θα υπάρχει δυσαρμονία.92
  • ·         Όταν έχεις πλήρη επίγνωση του δεύτερου σώματος, όταν είσαι σε πλήρη εγρήγορση ως προς το θυμό σου, τότε θα γνωρίζεις ότι έχουν πραγματοποιηθεί μερικές αντιδράσεις πριν να έρθει ο θυμός. Με άλλα λογια, ο θυμός δεν είναι η αρχή. Είναι το επόμενο βήμα ενός γεγονότος που έχει ήδη συμβεί κάπου αλλού. 94
  • ·         Ώσπου να φτάσει ο καιρός που θα μπορέσουμε να καταλάβουμε ότι όλα μας τα αντικρουόμενα συναισθήματα αποτελούν μορφές της ίδιας ενέργειας, δεν θα μπορέσουμε να λύσουμε τα προβλήματα του ανθρώπου. ΤΟ μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι όταν αγαπάμε, μισούμε επίσης. ..  Η ενέργεια που υπάρχει  ως υπόγειο ρεύμα στα διάφορα συναισθήματα είναι πάντα η ίδια.97
  • ·         Η νηστεία γίνεται μόνο αν έτρωγες λάθος. Αν δεν έτρωγες λάθος δεν υπάρχει ανάγκη για νηστεία. 262
  • ·         Ο άνθρωπος έχει ένα από τα πιο μακριά έντερα. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος είναι φυτοφάγος. 262
  • ·         Όλοι κουβαλούν πολλά άχρηστα πράγματα μέσα στο στομάχι, γιατί αυτός είναι ο μόνος χώρος μέσα στο σώμα όπου μπορείς να απωθείς διάφορα πράγματα… Όλοι έχουν απωθήσεις το στομάχι πολλά είδη συναισθημάτων: αγάπη, σεξουαλικότητα, θυμό, λύπη, κλάμα, γέλιο. 265-6
  • ·         Η σωστή έκφραση θα ήταν : «σώμανους»267
  • ·         Αν είσαι πραγματικά αγνός μόνο με το άγγιγμά σου θα γίνει το θαύμα. Θα σε περιβάλει η θεραπευτική δύναμη. Όπου και να πας θα συμβαίνει αυτόματα η θεραπεία. Δεν την κάνεις εσύ, αλλά η ίδια η καθαρότητά σου. Έχεις γίνει όργανο για τις αιώνιες δυνάμεις. 270
  • ·         Όταν δεν υπάρχει φόβος προβάλλει η αγάπη. Μόνο τότε . Πώς να προβάλει η αγάπη σε ένα νου κατακλυσμένο από το φόβο; Μπορείς να αναζητάς τη φιλία, τις σχέσεις , αλλά τα αναζητάς από φόβο, για να ξεχάσεις τον εαυτό σου, για να πνιγείς μέσα στη σχέση. Δεν είναι αγάπη αυτό. Η αγάπη προβάλλει μόνο όταν έχεις υπερβεί το θάνατο… Σπάνια μόνο, ο ένας στους εκατό θρησκευόμενους αντιλαμβάνεται την αθανασία. Τότε γεννιέται μια προσευχή που δεν είναι από φόβο, αλλά από αγάπη, από ευγνωμοσύνη. 271
  • ·         Θα μπορούσαμε να βάλουμε τον ανεμιστήρα να γυρίζει με τόσο μεγάλη ταχύτητα ώστε να μπορείς να μην καταλάβεις ότι κινείται… Όταν η ενέργεια περιστρέφεται με μεγάλη ταχύτητα φαίνεται σαν ύλη. 108
  • ·         Μόριο σημαίνει ένα κομμάτι ύλης, όμως τα συστατικά του ατόμου δεν είναι ύλη, γιατί η ύλη είναι στερεή και διατηρεί το σχήμα της, ενώ τα συστατικά στοιχεία αλλάζουν συνεχώς σχήμα. Είναι σαν κύματα όχι μόρια… Το κύμα όμως είναι επίσης υλικό συμβάν. Έτσι η επιστήμη καθιέρωσε μια καινούργια λέξη, είναι η λέξη κβάντα. 110
  • ·         Υπάρχει μεγάλη συνάφεια ανάμεσα στα κβάντα και στα κύματα σκέψης… Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε ότι όχι μόνο οι σκέψεις αλλά και οι λέξεις έχουν τους δικούς τους παλμούς. 114
  • ·         Τα μικρά παιδιά συλλαμβάνουν κύματα σκέψεων πολύ γρήγορα γιατί είναι πολύ δεκτικά. 116
  • ·         Γι αυτό το λόγο, όταν πέφτει το υλικό σώμα, αυτά τα συστατικά άτομα δεν αποσυντίθενται γιατί είναι εξαιρετικά λεπτής υφής. Έρχονται μαζί σου στην επόμενή σου γέννηση. 117
  • ·         Επομένως, να προσέχεις αυτά που σκέφτεσαι γιατί τα κύματα των σκέψεων θα μείνουν μαζί σου ακόμη κι όταν πεθάνει το σώμα σου. Η βιολογική σου ηλικία είναι μικρή συγκριτικά με την ηλικία των ανεπαίσθητων αυτών κυμάτων. 119
  • ·         Αν τυχόν κατορθώναμε να ανοίξουμε ένα παράθυρο στο κεφάλι του ανθρώπου από όπου θα παρατηρούσαμε όλα του τα όνειρα, θα έχανε τότε και την τελευταία του ελευθερία. 122
  • ·         Όταν είμαστε θυμωμένοι, συμβαίνει μέσα στο σώμα μια ορισμένη χημική διεργασία, γιατί ο θυμός είναι υλικό γεγονός… Αν η σύνθεση αυτών των χημικών γίνει γνωστή μπορούμε να κάνουμε έναν επαναστάτη να γίνει συμβατικός και έναν ορθόδοξο να γίνει επαναστατικός.124
  • ·         αν είσαι γεμάτος από το θόρυβο των σκέψεών σου θα σου ξεφύγουν αυτοί οι τόσο ανεπαίσθητοι παλμοί… Αν συλλαμβάνει κανείς τους παλμούς της ύπαρξης , αν υπάρχει και από τις δυο πλευρές κατάσταση μη σκέψης, δεν υπάρχει λόγος για κουβέντα. 127
  • ·         Το ζώο δεν καταλαβαίνει την ανθρώπινη γλώσσα, καταλαβαίνει όμως πολύ καλά τη γλώσσα της ύπαρξης… Είναι πολύ μακρινό το ταξίδι για να σε φέρω στην κατάσταση απουσίας σκέψεων της γάτας. 128
  • ·         Δε νομίζω ότι θα μπορέσει ποτέ η επιστήμη να συλλάβει το συμπαντικό εαυτό, γιατί θα χρειαστεί τότε να αφήσει την εξειδίκευσή της… θα γίνει τόσο γενικευμένη και ασαφής, όσο και η θρησκεία. 129
  • ·         Αλλά το έβδομο σώμα είναι η αποδοχή του θανάτου. Είναι ο υπέρτατος θάνατος. 130
  • ·         Το έβδομο πεδίο είναι μόνο για ανθρώπους με θάρρος, για κείνους που έχοντας γνωρίσει τη ζωή ανυπομονούν να γνωρίσουν το θάνατο, θέλουν να εξερευνήσουν το θάνατο.131
  • ·         Στην πραγματικότητα ό,τι καλύπτουν τα μάτια μας είναι πολύ μικρό τμήμα αυτού που υπάρχει. Τα μάτια μας συλλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος. Τα αυτιά μας ακούν σε συγκεκριμένο μήκος κύματος. Πιο πάνω και πιο κάτω από αυτό υπάρχουν άπειρα άλλη μήκη κύματος. Μερικές φορές οι αισθήσεις μας συλλαμβάνουν κι αυτά τα μήκη κύματος.135
  • ·         Όταν πέφτει ένα αστέρι ο τρομακτικός ήχος της πτώσης του απλώνεται παντού γύρω, αλλά δεν τον ακούμε. Αν ήταν αλλιώς τα πράγματα, θα γινόμαστε κουφοί. 136
  • ·         Στη δυτική ψυχολογία το υλικό σώμα ονομάζεταισυνείδηση, το αιθερικό σώμα είναι γνωστό ως ασυνείδητοκαι το αστρικό σώμα ως συλλογικό ασυνείδητο. 140
  • ·         Το υλικό σώμα δημιουργεί τα δικά του όνειρα… Το όνειρο δημιουργείται εξαιτίας μιας δυσφορίας.140
  • ·         Το αιθερικό σώμα- το δεύτερο σώμα – ονειρεύεται με το δικό του τρόπο.Τα αιθερικά όνειρα έχουν προκαλέσει μεγάλη σύγχυση στη δυτική ψυχολογία. Ο Φρόυντ θεώρησε λανθασμένα τα αιθερικά όνειρα ότι προκαλούνται από τις καταπιεσμένες επιθυμίες. Υπάρχουν όνειρα που τα προκαλούν οι καταπιεσμένες επιθυμίες ,αλλά τα όνειρα αυτά ανήκουν στο πρώτο σώμα, το υλικό… Τα βιολογικά όνειρα τα λένε «συνειδητά» και τα αιθερικά όνειρα τα λένε «ασυνείδητα». Δεν είναι ασυνείδητα. Είναι το ίδιο συνειδητά με τα βιολογικά, αλλά σε διαφορετικό επίπεδο. Αν αποκτήσεις συνείδηση του αιθερικού σου σώματος, τα όνειρα που έχουν σχέση με το χώρο αυτό γίνονται συνειδητά.141
  • ·         Όλοι οι μύθοι έχουν ένα υπόστρωμα ομοιότητας. Για παράδειγμα υπάρχουν σε όλο τον κόσμο παρόμοιες ιστορίες για το μεγάλο κατακλυσμό αν και δεν υπάρχει καμιά ιστορική καταγραφή. Η καταγραφή αυτών των ιστοριών ανήκει στον πέμπτο νου, στο πνευματικό σώμα. 145
  • ·         Στο τέταρτο σώμα ο νους είναι απόλυτα δημιουργικός, ανεμπόδιστος από οτιδήποτε αντικειμενικό, ανεμπόδιστος από τα υλικά σύνορα… Οι ποιητές, οι ζωγράφοι, ζουν όλοι τους στον τέταρτο τύπο ονείρου. Ολόκληρη η τέχνη παράγεται από τον τέταρτο τύπο ονείρου. Ο άνθρωπος που μπορεί και να ονειρεύεται στον τέταρτο χώρο μπορεί να γίνει μεγάλος καλλιτέχνης, αλλά όχι γνώστης… Η ταύτιση είναι όνειρο σε ό,τι αφορά το τέταρτο σώμα. Η επίγνωση και ο νους του παρατηρητή αποτελούν το δρόμο προς την πραγματικότητα.  150
  • ·         Πώς μπορείς να έχεις επίγνωση του αν ονειρεύεσαι στο πέμπτο ή αν ζεις την πραγματικότητα; Ένας μόνος τρόπος υπάρχει: να αφήσεις κάθε είδους γραφές, να αποχαιρετήσεις κάθε είδους φιλοσοφίες. Τώρα δεν πρέπει να υπάρχει πια κανένας δάσκαλος, διαφορετικά ο δάσκαλος θα γίνει καθρέφτης. Από δω και πέρα είσαι τελείως μόνος. 152
  • ·         Με το έβδομο, δεν υπάρχει ούτε όνειρο ούτε πραγματικότητα… Τώρα  όνειρο και πραγματικότητα έχουν γίνει ένα. 154
  • ·         Δεν έχουμε συνείδηση ούτε καν του υλικού μας σώματος. Μόνο όταν αρρωστήσει ένα μέρος του αποκτούμε επίγνωση. Πρέπει να αποκτήσεις επίγνωση του σώματος όταν είναι υγιές. .. Πρέπει να αποκτήσεις επίγνωση του ίδιου σου του σώματος, της λειτουργίας του, των αισθημάτων του, της μουσικής του, της σιωπής του… Όταν αρχίζεις να ξυπνάς το πρωί υπάρχουν και πάλι αλλαγές. Πρέπει να αποκτήσεις επίγνωση αυτών των αλλαγών. Όταν είσαι έτοιμος να ανοίξεις τα μάτια σου το πρωί μην τα ανοίγεις αμέσως. Όταν αντιληφθείς ότι τελείωσε ο ύπνος, έχε επίγνωση του σώματός σου. Μην ανοίγεις ακόμα τα μάτια. 155
  • ·         Αν αναπτυχθεί εντελώς η φαντασία, αν δηλαδή αναπτυχθεί σε όλη της την έκταση, με πλήρη τρόπο, τότε γίνεται αποφασιστικότητα, θέληση. 161
  • ·         Η αναζήτηση μέχρι και το πέμπτο σώμα είναι πώς θα απαλλαγείς από τον πόνο, το μίσος, τη βία και τις επιθυμίες. Μετά το πέμπτο, η έρευνα γίνεται προκειμένου να απαλλαγείς από τον εαυτό. 169
  • ·         Το εγώ χάνεται στο πέμπτο πεδίο και το είμαι θα φύγει μόλις υπερβείς το πέμπτο. Θα αισθανθείς την καθαρή ύπαρξη. Δεν θα υπάρχει πουθενά η αίσθηση του εγώ ή του είμαι. Απομένει μόνο εκείνο που υπάρχει. 170
  • ·         Όταν έρχεται η επιθυμία, άφησέ την εκεί, άφησέ τη να σου χτυπήσει την πόρτα, άκουσέ τη, δώσε της προσοχή, αλλά μη σε παρασύρει. Άφησέ την να υπάρχει. Μην την καταπιέζεις και μην της παραδίνεσαι. Μείνε παρατηρητής. 179
  • ·         Ο σεξουαλικός άνθρωπος θα έχει το βαθύτερο ύπνο στον κατώτερο χώρο. Γι αυτό και το σεξ χρησιμοποιείται σχεδόν σαν ηρεμιστικό… Έπειτα αν προχωρήσεις λίγο ψηλά, στο τέταρτο κέντρο, στο αναχάτα, ο ύπνος γίνεται τρομερά ήρεμος, σιωπηλός, πολύ εξαγνιστικός και εκλεπτυσμένος. Όταν αγαπάς είσαι τρομερά χαλαρός. Και μόνο η ιδέα ότι αγαπάς και σ’ αγαπούν σε χαλαρώνει και φεύγουν όλες οι εντάσεις.   180
  • ·          Μάλιστα ο θάνατος δεν είναι τίποτε άλλο από ένα μεγάλο ύπνο και ο ύπνος δεν είναι τίποτε άλλο από ένα μικρό θάνατο. 181
  • ·         Οι παλιές θρησκείες επιμένουν για τη νηστεία,ώστε να μπορέσεις να απομακρυνθείς από την εμμονή σου στο πολύ φαγητό. Εγώ επιμένω για την αγάπη. Η τεχνική μου είναι πιο απαλή. Αν αγαπάς, τότε χωρίς καν να το καταλάβεις θα απομακρυνθείς από την εμμονή σου στο φαγητό… Έχω παρατηρήσει πολλούς ζαϊνιστές μοναχούς που σκέφτονται διαρκώς το φαγητό. Πιστεύουν στη νηστεία, κάνουν νηστείες, αλλά σκέφτονται συνεχώς το φαγητό – τι θα φάνε, τι να μη φάνε, πώς να το φάνε, πότε να το φάνε – όλη τους η ψυχολογία στηρίζεται στο φαγητό. Το φαγητό γίνεται μεγάλο πρόβλημα. Έτσι δεν επιμένω για νηστείες. Επιμένω για την αγάπη και η νηστεία θα έρθει σαν σκιά της. Αν αγαπάς αληθινά θα δεις πως δεν θα θέλεις να τρως. 184
  • ·         Να το θυμάσαι. Δεν θα ήθελα να γίνεις πολιτικός και δεν θα ήθελα να γίνεις παπάς. Δεν υπάρχει κανένας λογος να κυριαρχείς πάνω στους άλλους και δεν υπάρχει λόγος να κυριαρχείς πάνω στον εαυτό σου. Να εγκαταλείψεις κάθε κυριαρχία. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλώς να υπάρχεις. 185
  • ·         Αν εστιαστεί η φαντασία πάνω στην πραγματικότητα, αρχίζει να δημιουργεί. Το δημιούργημα μπορεί να πάρει οποιαδήποτε μορφή. Αν είσαι ποιητής μεταβάλλεται σε έκρηξη ποίησης. Η ποίηση αυτή δεν θα είναι πάθος για το μέλλον, θα είναι έκφραση του παρόντος. Αν είσαι ζωγράφος η έκρηξη θα είναι έκρηξη ζωγραφικής. Τότε δεν θα ζωγραφίζεις αυτό που πλάθει η φαντασία σου αλλά αυτό που γνώρισες και έζησες. Όταν δεν ζεις μέσα στη φαντασία σου, σου δίνεται η τωρινή στιγμή. Μπορείς να την εκφράσεις ή μπορείς να γίνεις σιωπηλός… Η ίδια η εμπειρία που βιώνεις γίνεται πίνακας, το ίδιο το βίωμα εκφράζει τον εαυτό του. Δεν είσαι εσύ ο δημιουργός, είσαι η δημιουργικότητα, η ζωντανή ενέργεια. Δεν είσαι ποιητής, είσαι η ποίηση. 193
  • ·         Λέμε ότι είμαστε υγιείς. Αυτή η υγεία είναι μια απλή ακύρωση της αρρώστιας. Δεν έχει τίποτε θετικό, απλώς δεν υπάρχει αρρώστια. Η υγεία όμως έχει θετική διάσταση. Δεν είναι απλώς η απουσία της αρρώστιας, είναι η παρουσία της υγείας. Το σώμα σου μπορεί να είναι δίχως ένταση, όταν η ύπαρξή σου ζει τη μια στιγμή μετά την άλλη… Αν τρέχεις και το τρέξιμο έχει γίνει το σύνολο της ύπαρξής σου, αν δεν υπάρχει κανένας στόχος στο τρέξιμο αλλά το ίδιο το τρέξιμο είναι ο στόχος, τότε γνωρίζεις μια θετική ευεξία, τότε το σώμα σου δεν έχει ένταση… Ήδη γνωρίζουμε δυο πράγματα για το σώμα: την αρρώστια και την απουσία αρρώστιας. Τώρα λοιπόν μπορούμε να γνωρίσουμε και μια τρίτη δυνατότητα, εκείνη της θετικής ευεξίας, της υγείας. 194
  • ·         Η αγάπη δεν είναι σχέση ανάμεσα σε δυο ανθρώπους, αλλά εσωτερική κατάσταση. αν αγαπάς, αγαπάς όλο τον κόσμο. αγαπάς ακόμα κι όταν είσαι μόνος σου, όταν δεν είναι κανένας άλλος μαζί σου… Το είδος της αγάπης που έχει δημιουργήσει η ανθρωπότητα είναι πολύ επικίνδυνο. Ούτε καν η αρρώστια δεν έχει προκαλέσει τόσες ανοησίες όσες η δήθεν αγάπη. 196
  • ·         Είχες τόσες επιθυμίες στη διάρκεια τόσων ζωών… Μην παλεύεις μαζί τους, μη δημιουργείς επιθυμία ενάντια στις επιθυμίες. Απλώς αποδέξου τες. Γνώρισε ότι είσαι γεμάτος από επιθυμίες και ησύχασε ως προς αυτό. 199
  • ·         Ήσουν κομμουνιστής και τώρα είσαι καθολικός, αλλά το παρελθόν εξακολουθεί να υπάρχει. Μπορείς να γίνεις καθολικός, αλλά δεν μπορείς να απαλλαγείς από τον κομμουνισμό σου. Παραμένει μέσα σου. Μπορείς να αλλάξεις τις σκέψεις σου, αλλά οι σκέψεις που απέρριψες, μένουν πάντα εκεί και περιμένουν… Ακόμα και στο διάστημα ενός εικοσιτετραώρου θα υπάρξει στιγμή που θα γίνεις και πάλι κομμουνιστής και ύστερα ξανά καθολικός. Αυτό θα συμβαίνει συνεχώς και το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι η σύγχυση… Μπορείς να πάψεις να είσαι μπερδεμένος μόνο αν δεν αρνείσαι μια συγκεκριμένη σκέψη για χάρη μιας άλλης, μόνο αν δεν αρνείσαι τίποτα… Αν αποδέχεσαι όλα όσα σκέφτεσαι , δεν έχεις να κάνεις καμιά επιλογή και εξαφανίζονται οι εντάσεις.  200
  • ·         Οι θαυματουργές δυνάμεις σου συμβαίνουν  όταν δεν πραγματοποιούνται ποτέ, επειδή ο άνθρωπος που θα ήθελε πάντοτε από εγωισμό να έχει αυτές τις δυνάμεις δεν υπάρχει πια. Οι θαυματουργές δυνάμεις σού συμβαίνουν όταν δεν ενδιαφέρεσαι γι αυτές. τέτοια είναι η οικονομία της ύπαρξης. Αν έχεις επιθυμία, παραμένεις ανίσχυρος. Αν δεν έχεις επιθυμία γίνεσαι απεριόριστα ισχυρός. 250
  • ·          Ο άνθρωπος που έχει φτάσει στο έκτο σώμα θα βλέπει όλα όσα πεθαίνουν σαν να πρόκειται για δικό του θάνατο. Ένας Μαχαβίρας δεν μπορεί να σκοτώσει ούτε μυρμήγκι, όχι εξαιτίας της αρχής της μη βίας αλλά γιατί θα είναι δικός του ο θάνατος.285
  • ·         Η Τάντρα λέει ότι αν βρίσκεσαι σε τάξη, τότε θα είναι για σένα σε τάξη όλος ο κόσμος. Όταν είσαι αρμονικός τότε είναι για σένα αρμονική ολόκληρη η ύπαρξη. Όταν βρίσκεσαι σε αταξία τότε όλος ο κόσμος βρίσκεται σε αταξία. και η τάξη δεν πρέπει να είναι ψεύτικη, δεν πρέπει να επιβάλλεται με τη βία. Όταν επιβάλεις πάνω σου την τάξη απλώς διχάζεσαι γιατί στο βάθος συνεχίζεται η αταξία. 291
  • ·         Η Τάντρα είναι εξέγερση. .. Είναι ατομική εξέγερση. Ένα άτομο ξεγλιστρά και φεύγει από τις δομές και τη σκλαβιά. Μόλις βγεις από τη σκλαβιά αρχίζεις να αισθάνεσαι ένα άλλο είδος ύπαρξης γύρω σου που δεν το είχες ξανανιώσει ποτέ, σα να ζούσες με τα μάτια σκεπασμένα με ένα πανί και ξαφνικά λύθηκε.. Το πανί αυτό είναι ό,τι ονομάζεις νου… Η Τάντρα θέλει να είσαι ζωντανός, όσο τα δέντρα, τα ποτάμια ο ήλιος και το φεγγάρι. .. Ακόμη και μια μοναδική στιγμή απόλυτης ελευθερίας είναι αρκετή για να σε ικανοποιήσει. Και μια μακριά ζωή εκατό χρόνων κάτω από το ζυγό της σκλαβιάς δεν έχει κανένα νόημα. 292
  • ·         Μια από τις θεμελιώδεις αρχές της Τάντρας είναι ότι ο νους που σκέφτεται είναι νους που αποτυγχάνει και η σκέψη δεν είναι η γλώσσα της επικοινωνίας με την πραγματικότητα… Πρέπει να μάθεις τη γλώσσα της σιωπής. 308
  • ·         Εκείνες οι στιγμές του μη-νου είναι σύντομες ματιές σου στο Θεό. Την έχουμε ξεχάσει αυτή τη γλώσσα και πρέπει να την ξαναμάθουμε. Η αγάπη είναι η γλώσσα. Η γλώσσα της αγάπης είναι σιωπηλή. Όταν δυο εραστές βρίσκονται πραγματικά σε βαθιά αρμονία , σε εκείνο που ο Γιουνγκ ονόμαζε συγχρονισμό, όταν οι παλμοί τους συγχρονίζονται, όταν πάλλονται στο ίδιο μήκος κύματος, τότε υπάρχει σιωπή , τότε οι εραστές δεν θέλουν να κουβεντιάζουν. Μόνο οι σύζυγοι κουβεντιάζουν μεταξύ τους. Οι εραστές γίνονται σιωπηλοί. 310
  • ·         Όταν έχεις διάθεση να κλάψεις πρέπει να κλάψεις. Όταν έχεις διάθεση να γελάσεις, να γελάσεις. Πρέπει να εγκαταλείψεις αυτή την ανοησία της καταπίεσης, να μάθεις να εκφράζεσαι γιατί μόνο μέσα από τα συναισθήματά σου, τις συγκινήσεις σου ,την ευαισθησία σου μπορείς να φτάσεις ως εκείνο τον παλμό, μέσα από τον οποίο είναι δυνατή η επικοινωνία.311
  • ·         Άρχισε λοιπόν με το πρώτο σώμα και μη σκέφτεσαι καθόλου τα άλλα έξι. Ζήσε στο υλικό σώμα τελείως και θα δεις ξαφνικά ότι ανοίγει μια καινούργια πόρτα. Ύστερα συνέχισε πιο πέρα. Αλλά μη σκέφτεσαι ποτέ τα άλλα σώματα γιατί αυτό θα προκαλέσει ενοχλήσεις και εντάσεις.
Advertisements

Δημοσιεύθηκε από

cypriota

feel more think less. great quote