Τρία χρόνια κυπριακό μνημόνιο…Ανεργία, χιλιάδες μετανάστες κύπριων νέων στο εξωτερικό

kypros-metanastefsi-570

Κύπριοι νέοι μετανάστες στη Βρετανία

Οι αριθμοί και τα ποσοστά ανεργίας, σημειώνουν σήμερα πρωτοφανή επίπεδα. Πέραν των 72 χιλιάδων είναι άνεργοι, ενώ η νεανική ανεργία καλπάζει προσεγγίζοντας το 50%. Η κατάσταση αυτή, η οποία είναι αποτέλεσμα της παγκόσμιας κρίσης, άνοιξε το δρόμο για τη μαζική μετανάστευση των κύπριων νέων.

Όπως και το 1974 έτσι και σήμερα, η Βρετανία φαίνεται να είναι η πιθανότερη χώρα στην οποία οι νέοι αναζητούν προοπτική επιβίωσης και δουλειάς.

Παραθέτουμε μικρού μήκους συνεντεύξεις από άτομα που έχουν ήδη μεταναστεύσει στη Βρετανία.

Σόφη Γιαννούρη (21 ετών)
Σπουδές:
Communications

Ο κύριος λόγος της μετανάστευσής μου, ήταν για να ενισχύσω τις εκπαιδευτικές μου γνώσεις. Βρήκα ευκαιρία να βάλω τις γνώσεις μου σε πράξη βρίσκοντας δουλειά στο Λονδίνο. Η οικονομική κρίση που βιώνει η Κύπρος, επηρέασε εμένα και ιδιαίτερα την οικογένεια μου που βλέπει τα οικονομικά της να στενεύουν συνεχώς. Πλέον δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας για τους νέους στην Κύπρο και ιδιαίτερα στο δικό μου τομέα, ενώ η εύρεση ευκαιριών είναι λιγοστή μέχρι απούσα, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται έντονα το φαινόμενο της μετανάστευσης που ενισχύεται από την έλλειψη μοντερνισμού στον τεχνολογικό χώρο και την έλλειψη ευκαιριών για τους απόφοιτους των καλών τεχνών (μουσική, τέχνες κλπ). Στην Κύπρο του μνημονίου, οι νέοι τα βρίσκουν δύσκολα ακόμα και σε «σταθερές» δουλειές (λογιστές, δικηγόροι, δάσκαλοι) αφού εργάζονται με πενιχρούς μισθούς χωρίς δικαιώματα. Είναι φανερό, πως θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για ανάκαμψη της οικονομίας μετά τις αποφάσεις που είχαν παρθεί για το «κούρεμα» καταθέσεων στον τραπεζικό σύστημα. Ευχή όλων είναι όπως η κυβέρνηση επενδύσει και αξιοποιήσει τους νέους επιστήμονες.

 Μύρια Κάλλη (26 ετών)
Σπουδές: Μ
arketing

Αποφάσισα να επιστρέψω στην Αγγλία, όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεχίσω τις σπουδές μου με υποτροφία και ταυτόχρονα να δουλεύω στο πανεπιστήμιο σαν βοηθός λέκτορα. Η ευκαιρία αυτή, μου φάνηκε η καλύτερη επιλογή σε μια περίοδο που οι συνθήκες εργασίας στην Κύπρο για τους νέους μετά την πρόσφατη οικονομική κρίση στο τραπεζικό τομέα δεν ήταν και οι πιο ευνοϊκές. Για την απόφαση μου να μεταναστεύσω, έλαβα υπόψη το γεγονός ότι θα μπορώ να συνεχίσω τις σπουδές μου αλλά και να ζήσω, χωρίς να επιβαρύνω την οικογένεια μου οικονομικά. Ευελπιστώ, ότι η αδιέξοδη πολιτική της φτώχειας και λιτότητας στην Κύπρο θα τερματιστεί και ότι θα έχω την ευκαιρία να επιστρέψω στην Κύπρο και να εργαστώ σε ένα από τα Πανεπιστημιακά μας ιδρύματα. Στόχος μου είναι να επιστρέψω στην Κύπρο μόνιμα, αλλά εάν συνεχίσουν να μην παρουσιάζονται αξιοπρεπείς ευκαιρίες εργοδότησης, δεν θα μπορέσω δυστυχώς να κάνω ένα τέτοιο βήμα.

Έλενα Μιχαήλ (31 ετών)
Σπουδές: Εκπαιδευτικός

Τη στιγμή που η πατρίδα μας αντιμετωπίζει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους στην σύντομη πορεία της ως κράτος, πολλοί νέοι – κυρίως πτυχιούχοι αναγκάζονται να μεταναστεύσουν με σκοπό την εξεύρεση εργασίας σε άλλες χώρες. Το ίδιο συνέβη και με εμένα, όπου τα τελευταία χρόνια ζω και εργάζομαι στην Μ. Βρετανία. Η ζωή εδώ δεν είναι καθόλου εύκολη. Βρίσκεσαι μακριά από την οικογένειά σου, μακριά από τον τόπο σου και στην ουσία εργάζεσαι για να πληρώνεις τεράστια ποσά στα ενοίκια και τους φόρους. Ελπίζω σύντομα τα πράγματα να αλλάξουν προς το καλύτερο για να επιστρέψουμε πίσω στη πατρίδα μας. Η μετανάστευση είναι πληγή και όχι ευλογία για τη χώρα μας. Οι κυβερνώντες πρέπει να βρουν λύση στο πρόβλημα σταματώντας να διαλαλούν την επιτυχία στα οικονομικά του τόπου με την δήθεν έξοδο στις αγορές τη στιγμή που το νέο αίμα μεταναστεύει με σκοπό να αντιμετωπίσει την ανεργία.

Αντρέας Μέσης (25 ετών)
Σπουδές: Πολιτικός Μηχανικός

Λόγω της μεγάλης ανεργίας στην Κύπρο, πήραμε την απόφαση να αναζητήσουμε δουλειά στο εξωτερικό. Δυστυχώς η παγκόσμια και συστημική κρίση του καπιταλισμού, επηρέασε και τη δική μας πατρίδα, σε συνδυασμό με τις αντιλαϊκές πολιτικές των μνημονίων. Όλα αυτά έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα τη νέα γενιά, η οποία οδηγείται σε μαζική μετανάστευση. Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας που προέρχονται από την Ε.Ε. και ακολουθούνται πιστά από την κυβέρνηση Αναστασιάδη, ευνοούν το μεγάλο κεφάλαιο, προωθούν της εκμετάλλευση του απλού εργαζόμενου, συνθλίβουν τα εργασιακά δικαιώματα και δημιουργούν στρατιές ανέργων. Εμείς, ως νέοι εργαζόμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο, θέλουμε να στείλουμε μήνυμα αλληλεγγύης στους νέους της Κύπρου που βιώνουν τις συνθήκες αυτές στο πετσί τους. Η νέα γενιά, ως το πιο παραγωγικό κομμάτι της κοινωνίας, μπορεί και πρέπει να αντισταθεί στις πολιτικές που κάνουν κουρέλια τα όνειρά μας.

Έλενα Κωνσταντίνου (25 ετών)
Σπουδές:
Sports Management

Ο πρωταρχικός μου στόχος, ήταν να έρθω στο Λονδίνο για να εξειδικευτώ σε αυτό που είχα ονειρευτεί κάνοντας το Μεταπτυχιακό μου. Kατά τη διάρκεια των σπουδών μου τα πράγματα στην Κύπρο δεν πήγαιναν και τόσο καλά αφού επικράτησε υψηλή ανεργία. Έτσι πήρα την απόφαση, να ψάξω για εργασία στην Αγγλία. Δυστυχώς, κάποιοι κατάφεραν για ακόμα μια φόρα να φέρουν την προσφυγιά στην χώρα μας αλλά αύτη την φόρα ως «οικονομικοί πρόσφυγες». Κατάφεραν να μας κάνουν να ζούμε μακριά από τις οικογένειες μας, να σταματήσουμε να ονειρευόμαστε για το μέλλον μας και να μην μπορούμε να ονειρευτούμε ότι μια μέρα θα κάνουμε την δική μας οικογένεια. Πρέπει οι εκάστοτε κυβερνώντες να αναλάβουν τις ευθύνες τους ακούγοντας τις φωνές των νέων με τα τόσα ακαδημαϊκά προσόντα που διαθέτουν και να μην τους διώχνουν μακριά. Γιατί στο τέλος, η Κύπρος θα γίνει φτωχότερη.

Δρ. Νανση Χατζηευαγγέλου (25 ετών)
Σπουδές: Ιατρική

Είμαι απόφοιτος της ιατρικής και εργάζομαι στο Λονδίνο. Λόγω της φύσης των σπουδών μου, η ανέλιξη και η επιστημονική κατάρτιση στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι αδιαμφισβήτητα πολύ ευνοϊκότερη από την ιδιαίτερη μου πατρίδα, την Κύπρο. Η απόφαση μου αυτή πάρθηκε καθώς σπούδαζα στην ιατρική σχολή, γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία για άμεση εργοδότηση στο δημόσιο σύστημα υγείας της Αγγλίας. Πάντα είχα στο μυαλό μου να πάρω όσα πιο πολλά εφόδια μπορώ ακαδημαϊκά και επιστημονικά προτού επιστρέψω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στην Κύπρο. Οι σημερινές συνθήκες στην Κύπρο, η οικονομική κρίση και η λίστα αναμονής ανέργων κλείνουν την προοπτική μόνιμης επιστροφής μου στον τόπο μου. Όσο για τον αν θα επιστρέψω κάποτε στην Κύπρο, αυτό εξαρτάται από την προοπτική βελτίωσης των οικονομικών συνθηκών.

Δημοσιεύθηκε από

cypriota

feel more think less. great quote